Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nachtvissen + 3e hengel

Ga naar beneden 
+9
Dennis van Wel
Don Seur
Jan Sturkenboom
Marc Dronten
Gaby
Rene Zwaap
Hans de Jong
Jos Holla
Finn Keen
13 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Finn Keen

Finn Keen



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimezo 10 jun 2012 - 9:17

"Algemene Ledenvergadering Sportvisserij Nederland

Vers van de pers :

Alle federaties hebben ingestemd met de invoering per 01 januari 2013 van de landelijke extra toestemming nachtvissen en 3e hengel op VISpas voor respectievelijk € 10,-- en € 25,-- per jaar.

Deze toestemmingen zullen gelden op alle door de federaties voor dit extra gebruik ingebrachte federatiewateren.

Een fantastisch resultaat voor De KSN en haar vrijwilligers die al sinds de aansluiting bij Sportvisserij Nederland hier keihard voor hebben gestreden."

Bron: KSN
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimezo 10 jun 2012 - 11:17

Dat zijn de betere berichten. Nu maar hopen dat het nachtvissen per 01-01-2013 daadwerkelijk wordt vrijgegeven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimezo 10 jun 2012 - 23:43

Dat zijn Ckr berichtennnnnnn!!!!!!!!!!

Chapeau voor een ieder die hier hoe dan ook zijn steentje aan bijgedragen heeft!!!!


cheers cheers cheers cheers cheers cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 11 jun 2012 - 9:18

wat ik nu weer jammer vindt is dat , dat extra wat we krijgen dan ook meteen weer poen kost.
in demaande juni ,juli,en augustus betalen we toch ook niks extra om te mogen nachtvissen?

gr.

Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 11 jun 2012 - 11:04

Rene Zwaap schreef:
wat ik nu weer jammer vindt is dat , dat extra wat we krijgen dan ook meteen weer poen kost.
in demaande juni ,juli,en augustus betalen we toch ook niks extra om te mogen nachtvissen?
Helemaal mee eens, het is maar een tientje maar je hebt wel een punt.

Anderzijds worden de mogelijkheden wel aanzienlijk verruimd natuurlijk .............
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 11 jun 2012 - 11:38

Jos Holla schreef:
Rene Zwaap schreef:
wat ik nu weer jammer vindt is dat , dat extra wat we krijgen dan ook meteen weer poen kost.
in demaande juni ,juli,en augustus betalen we toch ook niks extra om te mogen nachtvissen?
Helemaal mee eens, het is maar een tientje maar je hebt wel een punt.

Anderzijds worden de mogelijkheden wel aanzienlijk verruimd natuurlijk .............


en voor de ware liefhebbers onder ons maakt het geen bal uit die betalen graag dat tientje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 11 jun 2012 - 11:47

10,- is altijd nog goedkoper dan een bekeuring... Very Happy Very Happy Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 11 jun 2012 - 23:09

Gaby schreef:
10,- is altijd nog goedkoper dan een bekeuring... Very Happy Very Happy Very Happy

wat doe je liever ? een tientje betalen voor het hele jaar of gratis 3 maanden waarvan je al 3 weken op vakantie bent en ook nog wens 4 weekeinden moet werken????

en wat betaal je in het buitenland???????????
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 11 jun 2012 - 23:10

Marc Dronten schreef:
Gaby schreef:
10,- is altijd nog goedkoper dan een bekeuring... Very Happy Very Happy Very Happy

wat doe je liever ? een tientje betalen voor het hele jaar of gratis 3 maanden waarvan je al 3 weken op vakantie bent en ook nog wens 4 weekeinden moet werken????

en wat betaal je in het buitenland???????????

liever heel jaar gratis!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 11 jun 2012 - 23:14

punt voor jou Razz Razz Razz Razz Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 11:17

Het ziet er inderdaad naar uit dat dit per 01-01-2013 ingaat. Er komen verschillende lijsten:

1) lijsten met wateren waar je het gehele jaar mag nachtvissen (eigenlijk heel Flevoland uitgezonderd stadswatertjes);

2) lijsten waar je met een derde hengelvergunning mag vissen;

3) lijsten waar je een vistentje mag gebruiken. Op de nachtviszones zoals we die nu kennen mag je ook een tentje gebruiken mits je de nachtvisvergunning aanschaft.


De nachtvisregeling mbt juni, juli en augustus zoals we die nu kennen is dan dus verleden tijd, bovenstaande wordt de nieuwe situatie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 11:29

Het "vrije" nachtvisen in de 3 maanden zomer is dan niet meer en dien je een nachtvergunning te hebben voor het hele jaar.... cheers

Worden dan ook de vervuilers(lees recreanten) aangepakt die met hun hele familie incl. bungalowtenten en campers langs de waterkant staan en vervolgens de volgende dag diverse vuilnis zakken achterlaten Evil or Very Mad ...of ze komen niet meer omdat ze nu 10 pp moeten betalen Smile Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 11:50

Gaby schreef:
Het "vrije" nachtvisen in de 3 maanden zomer is dan niet meer en dien je een nachtvergunning te hebben voor het hele jaar.... cheers

Alleen als je óók een tentje wil gebruiken, en dat kan alleen op de zones zoals we die nu kennen.

Gaby schreef:
Worden dan ook de vervuilers(lees recreanten) aangepakt die met hun hele familie incl. bungalowtenten en campers langs de waterkant staan en vervolgens de volgende dag diverse vuilnis zakken achterlaten Evil or Very Mad ...of ze komen niet meer omdat ze nu 10 pp moeten betalen Smile Smile
Tentjes mogen dus bijna nergens meer behalve dáár waar dat middels een APV geregeld is én op de zones zoals we ze nu kennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 11:59

Dat is duidelijk... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Finn Keen

Finn Keen



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 13:37

Weet je al iets over het nachtvissen tijdens de slag om oktober?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 16:21

Dat gaat gewoon door, ik moet alleen de ontheffing nog krijgen. Maar die is toegezegd, dusss .......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 17:55

Dat betekent dat je niet met een tent op reigersplas mag vissen.
Klopt dat Jos.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimedo 26 jul 2012 - 18:24

Yep, en (zoals het er nu uitziet) ook niet langs het wedstrijdparcours, en ook niet rondom Lelystrad en Dronten, eigenlijk alleen maar binnen Almere en op de nachtviszones zoals we die nu kennen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimevr 27 jul 2012 - 19:21

Dus eigenlijk zijn wij het Sjaakie zoals ze het zeggen, voorheen mocht je in die 3 maanden ook buiten de nachtviszones vissen en straks niet meer??????

Klopt dit Jos?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimevr 27 jul 2012 - 19:51

Dat klopt helemaal. Nou wordt er binnenkort nog wel één en ander besproken met gemeente en dergelijke, dus misschien en hopelijk komt het nog wel goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 20 aug 2012 - 22:30

Scherp Jan!

Het kwam op mij in eerste instantie over op iets positiefs, maar er zit toch wel een dikke adder daar onder het gras. scratch
Maar goed laten we maar niet op de zaken vooruit lopen, misschien valt het allemaal nog mee zoals Jos aangeeft.

Het beleid in het algemeen komt bij mij, als buitenstaander(nog wel, ik beweeg me pas sinds kort in de richting van Almere voor het karpervissen) juist wel vernieuwend over.
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 20 aug 2012 - 22:50

moet ik me nu ook zorgen maken over de vrije slag??
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimema 20 aug 2012 - 23:09

Feitelijk wel. Voor gewone wedstrijden vraag ik toestemming bij de gemeente, en die krijg ik ook wel (tegen betaling uiteraard Shocked ) Sleep . Voor de vrije slag zal ik dus een oplossing moeten zoeken als er verder niks gebeurt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimezo 26 aug 2012 - 11:51

Dus als ik het goed begrijp (en ik snap er nooit wat van van die regels) mogen we volgend jaar alleen op de nachtviszone's nachtvissen het hele jaar door met de juiste vergunning natuurlijk, en verder nergens? Of heb ik het nu mis..
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitimezo 26 aug 2012 - 15:05

Bijna:

je mag overal nachtvissen;

je mag tentjes alleen gebruiken op/in:
- de huidige nachtviszones;
- waar dat middels een APV geregeld is.

En dat geldt dan het hele jaar (óók in juni, juli en augustus).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nachtvissen + 3e hengel Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen + 3e hengel   Nachtvissen + 3e hengel Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nachtvissen + 3e hengel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Aanvraagformulier nachtvissen en derde hengel 2012 online.
» Alles over nachtvissen, vistentjes en derde hengel nu op de website van de BCWA.
» Nachtvissen op de Vaartplas.
» Nachtvissen in Almere
» Nachtvissen vanaf 1 mei

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: