Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.

Ga naar beneden 
+6
Jeroen
Hans de Jong
Rene Zwaap
Gert
Gaby
Jos Holla
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 3 okt 2012 - 15:39

Jos Holla schreef:
Hans de Jong schreef:
Jos Holla schreef:
Weet ik eigenlijk ook niet, maar aankomende dinsdag heb ik een vergadering met mensen van Sportvisserij MidWest Nederland dus ik zal het even navragen.

Top....ben wel benieuwd......en denk velen met mij ....lol
Je krijgt een stickertje wat je op de pas kan plakken, zo simpel is het Laughing Laughing Laughing Laughing . En bij wangedrag kan een controleur hem er weer afhalen Wink .


Omg, How simple can life be lol....we gaan het beleven, en thx voor de info weer cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 3 okt 2012 - 19:00


Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Schuilmiddel_bivvy_toegestaan Schuilmiddel is toegestaan.

Toch zou dit beter uitgewerkt kunnen worden.
In combinatie met je pas en de sticker zou dit niet in de APV hoeven (de 3e hengel is tenslotte ook niet opgenomen in de APV).
Camperen daarentegen zou gewoon in de APV opgenomen kunnen worden.

M.a.w. Overal nachtvissen incl "onderkomen". Op de vispas een Maantje en tentje.
Vraag daar €25,- voor en geef daarvoor € 12,50 van aan de gemeente en laat hen meeprofiteren zodat de tentjes geld oplevert, daar zijn ze gevoelig voor.
Ze komen tenslotte geld te kort, buiten dat kost het nu politie inzet (problemen aan de waterkant) en schoonmaakkosten.

Heb ik het duidelijk uitgelegd??
Ben benieuwd naar de reacties...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 3 okt 2012 - 19:07

Martin schreef:

Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Schuilmiddel_bivvy_toegestaan Schuilmiddel is toegestaan.

Toch zou dit beter uitgewerkt kunnen worden.
In combinatie met je pas en de sticker zou dit niet in de APV hoeven (de 3e hengel is tenslotte ook niet opgenomen in de APV).
Camperen daarentegen zou gewoon in de APV opgenomen kunnen worden.

M.a.w. Overal nachtvissen incl "onderkomen". Op de vispas een Maantje en tentje.
Vraag daar €25,- voor en geef daarvoor € 12,50 van aan de gemeente en laat hen meeprofiteren zodat de tentjes geld oplevert, daar zijn ze gevoelig voor.
Ze komen tenslotte geld te kort, buiten dat kost het nu politie inzet (problemen aan de waterkant) en schoonmaakkosten.

Heb ik het duidelijk uitgelegd??
Ben benieuwd naar de reacties...


cheers cheers cheers Mooi! Ik zag doen!

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 3 okt 2012 - 19:11

Jij bent in staat om te zien of mijn idee een goede kans maakt...
Zou dit wet-technisch kunnen??
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 3 okt 2012 - 19:49

Martin schreef:
Jij bent in staat om te zien of mijn idee een goede kans maakt...
Zou dit wet-technisch kunnen??

Voorzover ik heb kunnen herleiden (o.a. APV Amsterdam-Amstelland) heeft men de 'tent' (danwel enig ander onderkomen in gebruik bij het (nacht-) vissen) opgenomen binnen de APV om te kunnen handhaven. dit omdat de Kampeerwet (ja die bestond echt en is nu de Wet op de Openluchtrecreatie) niet toereikend was / is voor een 'tent' buiten een camping / kampeerplaats / of ander aangewezen plaats (bij de boer op het erf ozfo)

Dus om te kunnen (mogen) handhaven is deze opgenomen binnen de APV (verschillend per gemeente) en zijn de regels m.b.t. het gebruik vastgesteld.

Ik denk dat één regelgeving (dus gelijkwaardig over het gehele land) duidelijker is, voor zowel visser als handhaver (of dat nu politie of de boswachter is)

Als dit landelijk meteen te koppelen is aan de Vispas dan hebben daar alle partijen voordeel bij, lijkt mij Very Happy

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 3 okt 2012 - 19:52

ehhhhhhhhh Shocked
ff in peppie en kokkie taal? Laughing
Ik zeg: de tent opnemen in de APV zoals nu ter vervanging van de kampeerwet, maar dmv deze tent sticker icm de vispas (voor €25,-) is dat voor de visserij ook te handhaven.
Alleen in de APV dan zou het overal moeilijk worden om te vissen met tentje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 3 okt 2012 - 20:04

Lijkt mij een heel goed plan Martin
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen

Jeroen



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 3 okt 2012 - 20:46

Martin schreef:
ehhhhhhhhh Shocked
ff in peppie en kokkie taal? Laughing
Ik zeg: de tent opnemen in de APV zoals nu ter vervanging van de kampeerwet, maar dmv deze tent sticker icm de vispas (voor €25,-) is dat voor de visserij ook te handhaven.
Alleen in de APV dan zou het overal moeilijk worden om te vissen met tentje.

Wat ik bedoelde met één regel- (wet-) geving is om de tent te ontkoppelen uit de APV en deze op te nemen in de Visserij-wet en als je dan een Vispas aanvraagt je de keus kunt maken voor de opties van de tent / 3e hengel etc. Dit icoontje komt dan op je Vispas en kan de controleur in één oogopslag zien wat je wel en niet mag. Net zoals je rijbewijs, in een keer te zien welke voertuigen je mag besturen.

Hoeven de gemeenten geen vergaderingen meer te houden en alleen aan te wijzen waar / wat is toegestaan en dan krijg je weer zo'n mooi boekje bij je vispas!

Nu Ajax kijken!

Gr.

Jeroen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 7 nov 2012 - 19:06

Let even goed op:

ik kreeg een mailtje van iemand die alvast de vergunning voor 2013 heeft besteld, maar dat kan dus nog niet. Hij heeft dus per abuis wederom een vergunning voor 2012 besteld. Als je er nu één besteld krijg je namelijk die van 2012, vanaf 2013 kan je die voor 2013 pas bestellen.

http://www.sportvisserijmidwestnederland.nl/vispas/nachtvissen_3e_hengel/?page=nachtvissen
Terug naar boven Ga naar beneden
Wim de Haan

Wim de Haan



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 7 nov 2012 - 19:42

Zijn er eigenlijk al plannen om de nachtviszones uit te breiden Question
Want als het goed begrepen heb mag je met vergunning het helejaar alleen vissen op de zones.
Als ik bij Sportvisserij midwest nl zoek is alleen zeumeren erbij gekomen.
Ik hoop niet dat het daar bij blijft.










Gr Wim
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 7 nov 2012 - 20:01

Nachtvissen mag bijna overal, het enige probleem is nog het gebruik van tentjes, dat mag alleen op de zone's en dáár waar dat middels een APV geregeld is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wim de Haan

Wim de Haan



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 7 nov 2012 - 20:14

Oke het is weer duidelijk
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimewo 12 dec 2012 - 21:23

Ik vroeg het me eigenlijk af....

Stel ik zit in een tentje langs de waterkant. Ik heb wel mijn hengels uitstaan maar ook een mooi spandoek waarmee ik protesteer tegen het kapitalisme in het algemeen en het gedrag van de banken in het bijzonder (denk even aan de bezetting van het beursplein in Amsterdam, zo'n occupie actie). Zou dat dan gedoogd worden overal in Nederland? Volgens mij heeft geen van de occupie-ers een boete gehad danwel zijn verwijderd....

Of ben ik nou aan het dwalen.... Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitimedo 13 dec 2012 - 22:03

Don Seur schreef:
Ik vroeg het me eigenlijk af....

Stel ik zit in een tentje langs de waterkant. Ik heb wel mijn hengels uitstaan maar ook een mooi spandoek waarmee ik protesteer tegen het kapitalisme in het algemeen en het gedrag van de banken in het bijzonder (denk even aan de bezetting van het beursplein in Amsterdam, zo'n occupie actie). Zou dat dan gedoogd worden overal in Nederland? Volgens mij heeft geen van de occupie-ers een boete gehad danwel zijn verwijderd....

Of ben ik nou aan het dwalen.... Rolling Eyes

ja lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.   Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012. - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nachtvissen het gehele jaar per 01-10-2012.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vanaf 2012 het gehele jaar overal nachtvissen.
» Uitbreiding nachtviszones van de Federatie in Flevoland.
» Aanvraagformulier nachtvissen en derde hengel 2012 online.
» Nachtvissen in Flevoland.
» Nachtvissen op de Vaartplas.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: