Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nachtvissen in Flevoland.

Ga naar beneden 
+6
Ruud Hinse
Jan Sturkenboom
Gaby
Rene Zwaap
Marc Heerema
Jos Holla
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimevr 14 nov 2008 - 13:20

In juni, juli en augustus mag je in heel Flevoland (uitgezondert Vaartplas en Zuigerplas) 's nachts vissen.

Vanaf 1 september 2008 is het mogelijk om bij de Federatie Gooi en Eemland een nachtvispas aan te vragen. Deze pas kost 25 euro (geldig t/m 31 december 2009) en is het gehele jaar te gebruiken op een drietal locaties in Flevoland. Als je Google Earth geïnstalleerd hebt kan je ze hieronder aanklikken:

Kotterbos

Groenlingweg

Rodemijnsteen pad

Een aanvraagformulier downloaden kan je via onderstaande link doen. Mocht je nog vragen hebben kan je ze in dit topic kwijt, of je stuurt ons even een berichtje: kc-almere@versatel.nl.

Downloadlink aanvraagformulier nachtvispas


.


Laatst aangepast door Jos Holla op di 7 sep 2010 - 14:40; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimewo 10 jun 2009 - 16:07

Momenteel zijn er al 54 nachtvispassen uitgegeven, en dat zijn er meer dan verwacht. Uiteraard een prima moment om aan te sturen op meer zones, en daar ben ik momenteel dan ook mee bezig. Ik heb hierover gesproken met de voorzitter van de Federatie, en die stond er zeker niet welwillend tegenover. Binnenkort stuur ik hem een voorstel, en gaat hij kijken wat er haalbaar is.

Momenteel hebben we 3 locaties in Almere op het oog, en 1 in Lelystad. Over de locatie in Lelystad zijn we in overleg met HSV Lelystad om te kijken of wij die locatie samen met de locaties in Almere met de Federatie kunnen bespreken.

Wordt vervolgt .........
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedo 25 jun 2009 - 14:04

Zoals we al hadden aangekondigd op de Algemene Leden Vergadering heeft de KCA bij het ministerie van LNV ontheffing op het nachtvisverbod voor het Weerwater, de Leeghwaterplas en de Noorderplassen aangevraagd. Inmiddels is dat vanaf LNV weer doorgestuurd naar de gemeente Almere, met de vraag of zij hier bezwaren tegen hebben.

Ik heb contact met de gemeente opgenomen om ervoor te zorgen dat ze, als ze meer informatie willen hebben, even contact met de KCA opnemen. Het gaat bijvoorbeeld niet om de gehele plassen, maar uitsluitend om gedeeltes waarvan wij denken dat ze geen overlast zullen veroorzaken. Hopelijk gaat de gemeente hiermee akkoord.

En als het dan allemaal gaat zoals we hopen, gaan we vervolgens samen met de Federatie bekijken of we deze zone's kunnen combineren met de huidige (en hopelijk toekomstige) nachtviszone's op de Hoge en de Lage Vaart, zodat we een mooi pakket met nachtviszones krijgen. Hoe snel dat allemaal gaat, en of het gaat zoals wij graag willen? Geen idee, we zullen moeten afwachten.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedo 25 jun 2009 - 17:45

cheers cheers nog meer nachtviszone's cheers cheers
Duimen mannen lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimevr 26 jun 2009 - 12:02

kijk, een nachtvisvergunning voor de Noorderplassen: als het de werkelijkheid zal worden, wordt ik hier ontzettend vrolijk van ! dat betekend niet meer verstoppen, of eh... toch nog wel Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimevr 26 jun 2009 - 14:13

Probleem met de Noorderplassen is dat de noordoever een natuurgebied is, dus ........ Bovendien begint men daar volgend jaar met de aanleg van natuurvriendelijke oevers.

Maar goed, eerst afwachten hoe de gemeente zich opstelt. Ik denk dat we met name dankzij onze inzet middels de BCWA de afgelopen jaren een serieuze gesprekspartner van de gemeente zijn geworden. We hebben dus wel wat krediet opgebouwd, nou maar hopen dat het uitbetaald.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedo 23 jul 2009 - 23:01

Vandaag wederom contact gehad met de gemeente, en ik moet zeggen dat ik het idee heb dat het allemaal voor het grootste gedeelte wel goed gaat komen. Er is nog niks definitief, maar de gemeente is er actief mee bezig (kan ook niet anders als je als gemeente om de week gebeld wordt Laughing Laughing ).

Overigens is men niet alleen bezig met het nachtvissen, maar ook het advies wat ik geschreven heb om voor Almere een APV voor tentjes te maken is goed ontvangen. Komt dat rond, dan gaan we naar Lelystad, kijken wat dáár te halen valt. Uiteraard in overleg met HSV Lelystad, dat is wél zo netjes denk ik.

Klinkt allemaal positief, maar nu nog even afwachten ............. het kan natuurlijk uiteindelijk ook 1 grote teleurstelling worden.


Ik hoop dat met name het nachtvisgebeuren snel rond komt, dan kan ik zsm met de Federatie om de tafel om te kijken of we alles in 1 pas kunnen onderbrengen. En dan het liefst meteen met een derde hengel erbij, want ook dát zit eraan te komen cheers cheers cheers

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimeza 1 aug 2009 - 22:09

Zoals waarschijnlijk wel bekend is de KCA bezig met het creëren van plekken waar het gehele jaar nachtvissen toegestaan is, en hebben we voor de 3 plassen in Almere (Weerwater, Leeghwaterplas en Noorderplassen) bij het ministerie van LNV een ontheffing aangevraagd. LNV had hier geen moeite mee, mits de gemeente zou instemmen. Ik heb hierover uitgebreid contact met de gemeente gehad om te voorkomen dat één en ander in een la zou verdwijnen, en met succes. De gemeente is voortvarend aan de slag gegaan en heeft alle betrokken partijen geraadpleegd. Alleen de politie heeft op een schrijven hierover van de gemeente niet gereageerd.

Vervolgens heeft de gemeente aan LNV haar fiat gegeven voor een periode van 6 jaar, en alle partijen (dus ook de politie) hiervan op de hoogte gesteld. En toen ging mijn telefoon……

De politie. Men was onaangenaam verrast, dit kon niet waar zijn, en ze hebben de gemeente verzocht de hele boel te blokken. Ik heb vervolgens uitgelegd dat toestemming alleen maar betekend dat we gaan kijken welke gedeeltes nou in aanmerking moeten komen, en dat we het dus samenvoegen met een advies wat ik aan de gemeente heb gestuurd voor het gebruik van vistentjes. Met andere woorden: eerst de toestemming, en dan verder kijken.

De rest van het gesprek samengevat: boze mail naar de betreffende ambtenaar en haar baas, boze mail naar zijn eigen baas, en binnenkort allemaal bij elkaar om dit te bespreken. Positief of negatief? Zeg het maar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedi 4 aug 2009 - 3:17

Met veel liefde voor zn hobby , flikt Jos het toch iedere keer weer om dingen er door te krijgen waar een ander al niet eens aan begint.
Ik denk dat Jos 365 dagen van het jaar bezig is voor ons (karpervissers)
maar ook niet te vergeten , het welzijn van de vis zelf (en dan niet alleen karpers).We mogen blij zijn met zo iemand in flevoland!!!!
Alhoewel hij vaak genoeg afgezeken wordt , vindt ik dat zo iemand als Jos veel respect verdiend .

gr.
Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedo 20 aug 2009 - 12:16

rene zwaap schreef:
Met veel liefde voor zn hobby , flikt Jos het toch iedere keer weer om dingen er door te krijgen waar een ander al niet eens aan begint.
Ik denk dat Jos 365 dagen van het jaar bezig is voor ons (karpervissers)
maar ook niet te vergeten , het welzijn van de vis zelf (en dan niet alleen karpers).We mogen blij zijn met zo iemand in flevoland!!!!
Alhoewel hij vaak genoeg afgezeken wordt , vindt ik dat zo iemand als Jos veel respect verdiend .

gr.
Rene

Ik kan me alleen maar bij aansluiten Renè cheers cheers cheers king
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedo 20 aug 2009 - 15:42

Ach, dat afzeiken valt wel mee hoor, belangrijk is altijd dat je weet wie je vrienden zijn, maar ook wie je échte vijanden zijn. De meesten zijn gewoon meelopers, je herkent ze aan de bruine ellebogen monkey monkey monkey en het gedrag op de forums. De echte, die hoor je niet, maar ondertussen .......

Ik weet heus wel waar de hetze en dat negatieve gelul tegen mij en de KCA vandaan komt, maar ik doe gewoon aardig tegen iedereen tongue tongue. Het is namelijk maar een enkeling.


Maar ieder positief berichtje doet me goed hoor. Geeft toch steeds weer wat motivatie om gewoon door te gaan.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedo 20 aug 2009 - 18:18

Zo is het en niet anders geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimeza 22 aug 2009 - 19:50

Heb zojuist nog even met de bewuste agent gesproken, en de angel is er geloof ik wel een beetje uit gelukkig. Woensdag is er een bijeenkomst op het stadhuis.

Gevoel wat ik er nu bij heb is dat het bijna allemaal goed gaat komen. 1 traject zal wel afgewezen worden, maar dat had ik ook wel verwacht. Als het gaat zoals ik hoop dan krijg ik het per 1 januari 2010 wel in een vergunning geregeld.

En gaat het niet zoals ik hoop, dan baal ik daar best van. Maar goed, we gaan uit van het positieve. En als het dus wél geregeld is, dan wordt de volgende stap de gemeente Lelystad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimezo 23 aug 2009 - 10:15

Hmmm, een winter nachtviswedstrijd op de noorderplassen lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimezo 23 aug 2009 - 15:34

Marc Heerema schreef:
Hmmm, een winter nachtviswedstrijd op de noorderplassen lol!

zal dan ook wel dichtvriesen cheers lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimezo 23 aug 2009 - 20:20

rene zwaap schreef:
Marc Heerema schreef:
Hmmm, een winter nachtviswedstrijd op de noorderplassen lol!

zal dan ook wel dichtvriesen cheers lol!


Tijdens de wedstrijd??
Dat zou me wat wezen affraid
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimewo 23 sep 2009 - 12:46

Vandaag ben ik op bezoek bij de gemeente geweest om te praten over tentjes in de APV en de nachtviszones. Omdat ik al had begrepen dat ik een aanzienlijke delegatie tegenover me zou krijgen heb ik een kennis van me bij Sportvisserij Nederland benadert om met me mee te gaan, De vorige keer was hij er ook al bij, dus hij was op de hoogte van wat er speelde.

Weer thuis heb ik er een goed gevoel aan overgehouden. Er komt een proefperiode van 1 jaar mbt de tentjes én de zones. Over de locaties hadden we nog wat verschil van mening, maar daar krijgen we binnenkort uitsluitsel over. Ik heb wél aangedrongen op "zo spoedig mogelijk" omdat we het dan nog in de nachtvispas van 2010 mee kunnen nemen. Ik heb ook nog wel een andere oplossing in gedachten, maar als dat niet nodig is, dan is dat net zo makkelijk. In ieder geval is de houding van de gemeente naar mijn mening zeer positief. Maar dat weet ik pas zeker als we het resultaat kennen.


Dussss ...... wederom nog even geduld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: nacht vissen flevoland   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimewo 23 sep 2009 - 20:57

Dat zijn mooie berichten jos die iedere karper visser wil horen.
Mooi dat d,r nog mensen zijn die zich zo willen inspannen voor onze mooie hobby. Smile Smile
Ga zo door vriend.
Gr. arie
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedi 13 okt 2009 - 19:43

Vorige week het concept onder ogen gekregen en her en der een beetje aangepast, gisteren een bedankje en nog een paar vraagjes ....... volgens mij gaat het goed!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedi 3 nov 2009 - 19:02

Vanmiddag een belletje gehad, de papieren met de definitieve teksten zijn naar mij onderweg. Dus ...... binnenkort meer op de KCA site!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimedi 3 nov 2009 - 20:26

Spannend!
ben benieuwd wat er uit is gekomen cheers

gr.
Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: vergunning 2010   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimewo 11 nov 2009 - 17:13

vandaag de nieuwe acceptgiro binnen gekregen voor seizoen 2010 !
komt de acceptgiro van de nachtvispas appart?

gr.
Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimewo 11 nov 2009 - 18:51

Oké.

De zone's op de plassen zijn bekend, helaas heeft de gemeente een foutje in de bijlage gemaakt. Zodra dat hersteld is zet ik alles online.

Let op: waarschijnlijk worden de zone's alleen toegankelijk voor leden van onze vereniging tegen een hele kleine bijdrage. Dit omdat de Federatie vasthoud aan de 25 euro, en wij niet willen dat het allemaal onbetaalbaar wordt. Leden van onze vereniging hebben dus voor 25 euro en een beetje een pas voor alle zones.

Dusssss ...... twijfel je nog van welke vereniging je lid wilt worden? Wacht dan nog even met kiezen, 22 november hakken wij de knoop door!

Sublidmaatschap van onze HSV kost overigens 14 euro.

Ik baal ervan dat het niet anders kan, maar sommige dingen heb ik niet in de hand natuurlijk.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimewo 11 nov 2009 - 19:50

te gek om te horen dit!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitimewo 11 nov 2009 - 20:33

Ja toch??

Maar rond 22 november is alles definitief. Overigens zit de derde hengel bij beide nachtvispassen zo goed als zeker inbegrepen, maar dan alleen op de zones in de periode dat de pas geldig is. Dus niet in juni, juli en augustus. Maar ook dit is dan een mooi begin.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nachtvissen in Flevoland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nachtvissen in Flevoland.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 4Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nachtvissen in Flevoland anno 2013.
» Natuurgebieden in Flevoland.
» SKP Zuidelijk Flevoland.
» Gebruik van een vistentje in Flevoland.
» Controle.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: