Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nachtvissen in Flevoland.

Ga naar beneden 
+6
Ruud Hinse
Jan Sturkenboom
Gaby
Rene Zwaap
Marc Heerema
Jos Holla
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 nov 2009 - 20:46

Zow!! dat is dit zeker......echt tof dit allemaal..en zeker tof dat jij zoveel tijd erin steekt voor alle karpervissers!!

Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 nov 2009 - 20:50

Het begint me inmiddels wel steeds meer grijze haren te bezorgen Crying or Very sad Crying or Very sad .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedi 17 nov 2009 - 14:52

Net met de gemeente gebeld, alles wordt hersteld. Vanmiddag krijg ik een kopie ter inzage, morgen weer terug als het in orde is.

Zondag alles met het bestuur rondmaken, vóór die tijd nog even met de Federatie overleggen over de regeltjes ed, en dan zou het maandag op de site moeten komen.

En dan is met een diepe zucht ongeveer 2 jaar van mailen, bellen en overleggen afgesloten. Heerlijk! What's next??


Update: net gebeld door het ministerie van LNV, iets over de bevers op de Noorderplassen. Doorverwezen naar de gemeente, jongejonge wat nu weer Evil or Very Mad Evil or Very Mad !!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedi 17 nov 2009 - 16:28

Jos Holla schreef:
Het begint me inmiddels wel steeds meer grijze haren te bezorgen Crying or Very sad Crying or Very sad .

ik geloof dat mijn meissie nog wel een spoelinkje heeft liggen voor je...... Laughing

anyhoe.....mooi om te horen dat alles on track is...maar twee jaar gewerkt hieraan?? dat wist ik niet....hulde hoor!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedi 17 nov 2009 - 16:59

Straks gaan ze zeggen dat de rust van bevers verstoord wordt Mad
dat er geen toestemming gegeven wordt voor de noorderplassen Question


tsja suggereren ken ik wel , laten we het maar afwachtten Smile

gr.
Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedi 17 nov 2009 - 17:03

rene zwaap schreef:
Straks gaan ze zeggen dat de rust van bevers verstoord wordt Mad
dat er geen toestemming gegeven wordt voor de noorderplassen Question


tsja suggereren ken ik wel , laten we het maar afwachtten Smile

gr.
Rene

ik zou het wel mooi vinden om eens een bever tegen te komen tijdens het vissen.....

heb wel veel afgekloofde bomen gezien bij mij achter......
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedi 17 nov 2009 - 18:39

Jos Holla schreef:
Het begint me inmiddels wel steeds meer grijze haren te bezorgen Crying or Very sad Crying or Very sad .

beetje duivenmest er op en je ziet niks meer van lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 18 nov 2009 - 2:03

Weerwater en Leeghwaterplas gaan zeker door, probleem Noorderplassen/bevers was door de gemeente besproken en oké, maar blijkbaar is dat voor LNV op dit moment even niet genoeg. Toch denk ik dat het goed komt, alleen is er iedere keer weer wat anders, en daar word je op een gegeven moment wel heel erg moe van.

En bedankt voor jullie goede ideeen mbt de grijze haren, maar ik leg me er gewoon bij neer. Zoveel haar is het toch al niet meer Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 18 nov 2009 - 11:35

Zodra het allemaal definitief is komt er een zeeeeer uitgebreid overzicht met alle ins en outs op de KCA site.

Leeghwaterplas en Weerwater zijn definitief, voor de Noorderplassen moet ik nu de provincie weer gaan aanschrijven ivm de Lepelaarsplassen die ernaast liggen en die 'Natura 2000' gebieden zijn. En zo val je van de ene in het andere verrassing. Alles was oké, en dan begint LNV weer te piepen. En de tijd dringt ........

Maar ik doe het graag, hoor. Alleen sluipt de moedeloosheid er wel eens een beetje in zo langzamerhand.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 18 nov 2009 - 12:20

manfred schreef:
ik zou het wel mooi vinden om eens een bever tegen te komen tijdens het vissen.....
Dat moet op de Lage Vaart geen probleem zijn, daar zwemmen er genoeg. Momenteel zitten er al zo'n 90 koppeltjes in de Flevopolder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 18 nov 2009 - 16:00

Jos, nog even volhouden en Manfred er zwemmen er zat hoor op de Lage Vaart, heb ze al zo vaak voorbij zien zwemmen. het blijft een mooi schouwspel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ruud Hin
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Bever   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 18 nov 2009 - 19:54

Die zien we in Almere Haven ook voor bij komen lol!
En Jos je doet geweldig werk petje af
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedo 19 nov 2009 - 9:40

Update: mail naar provincie is verstuurd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimedo 19 nov 2009 - 11:24

Tik tok tik tok tik tok....en we wachten rustig af Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 4:03

manfred schreef:


ik zou het wel mooi vinden om eens een bever tegen te komen tijdens het vissen.....

heb wel veel afgekloofde bomen gezien bij mij achter......

Op de Hoge Vaart , ter hoogte van Almere Hout en de watersnipweg zitten ook plenty aan bevers cheers
Ik heb wel meegemaakt toen zat ik praktisch elke nacht , dat er een bever onder mn hengeltoppen doorzwom.

De eerste waarnemeing schok ik me apelazerus , denk zwemd daar nou grote vieze hondekop zo zag het er naar uit van dichtbij , later bleek dat die bever een nest had aan de overkant .

Met name snachts zijn de bevers erg actief.

gr.
Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 15:50

rene zwaap schreef:
manfred schreef:


ik zou het wel mooi vinden om eens een bever tegen te komen tijdens het vissen.....

heb wel veel afgekloofde bomen gezien bij mij achter......

Op de Hoge Vaart , ter hoogte van Almere Hout en de watersnipweg zitten ook plenty aan bevers cheers
Ik heb wel meegemaakt toen zat ik praktisch elke nacht , dat er een bever onder mn hengeltoppen doorzwom.

De eerste waarnemeing schok ik me apelazerus , denk zwemd daar nou grote vieze hondekop zo zag het er naar uit van dichtbij , later bleek dat die bever een nest had aan de overkant .

Met name snachts zijn de bevers erg actief.

gr.
Rene

cool hoor...nou ik heb alleen nog maar de afgeknaagde bomen gezien...misschien maar eens een biertje minder nemen snachts...... Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 16:33

De vergunning voor het nachtvissen op de nachtviszones op de plassen én daarbij het gebruik van een derde hengel (januari t/m mei én september t/m december) gaat 2,50 euro kosten en is alleen verkrijgbaar voor leden van HSV Ons Genoegen-Almere. Dit geld wordt gebruikt voor kopieren, enveloppen en postzegels, het restbedrag gaat naar het Spiegelkarper project.

Nou moet ik dus alleen nog even wachten of de provincie geen bezwaar heeft tegen zones op de Noorderplassen. Tot die tijd nog heel even geduld dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 16:35

Jos Holla schreef:
De vergunning voor het nachtvissen op de nachtviszones op de plassen én daarbij het gebruik van een derde hengel (januari t/m mei én september t/m december) gaat 2,50 euro kosten en is alleen verkrijgbaar voor leden van HSV Ons Genoegen-Almere. Dit geld wordt gebruikt voor kopieren, enveloppen en postzegels, het restbedrag gaat naar het Spiegelkarper project.

Nou moet ik dus alleen nog even wachten of de provincie geen bezwaar heeft tegen zones op de Noorderplassen. Tot die tijd nog heel even geduld dus.


2,50 das ook geen geld........nou ik heb er in ieder geval zin in!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 16:49

Klopt. Het is ook niet bedoeld om er geld mee te verdienen, het is iets extra's voor de leden. Liever had ik alles bij elkaar gezien (Federatiewater én de plassen) maar dat is niet gelukt, omdat de Federatie alleen voor hun 3 zones al 25 euro wil hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 17:25

hoe zit het nou eigenlijk met die tenten?? ik wil graag een trakker bivvy gaan kopen...maar ja...straks tik ik er 1 op de kop en dan mag je er weer niet mee vissen......ik weet dat er veel gedoogd wordt....maar ja... je weet maar nooit.......
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 17:31

Binnen de gemeente grenzen van Almere hebben we met de gemeente een proef van 1 jaar die moet leiden tot een APV voor tentjes. Het komt er op neer dat tentjes legaal zijn op de nachtviszones, en langs de gehele hoge en lage vaart, met uitzondering van een paar kleine stukjes die te dicht bij de bebouwing liggen.

Uiteraard zitten er wat voorwaarden aan vast, maar dat zijn de gangbare, zoals niet groter dan 3 bij 3, groen, gedekt of camou gekleurd en dergelijke.


Hierna gaan we naar Lelystad, maar tot op heden wordt het overal binnen het nachtvisseizoen wel gedoogd. Wordt je buiten het seizoen gesnapt, dan is het meestal 1 bon voor nachtvissen, en eentje voor wildkamperen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 17:36

ok mooi...maar afgelopen zomer heb ik mij groen en geel zitten ergeren aan de ''tentjes'' die ik tegen kwam langs de kanalen plassen. Ik heb complete blauw/wit gestreepte feesttenten zien staan...grote kampvuren veel te veel hengels en veel witte nummerborden.....ik hoop niet dat dit tegen ons gaat werken.....


Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 17:53

Zeker wel! En daarom is het belangrijk dat er duuidelijkheid komt middels zo'n APV. Staatsbosbeheer ergert zich hier ook groen en geel aan, daarom is zo'n schoonmaakdag weer goed. Beetje goede wil tonen, gedachtes uitwisselen enz.

Open vuur is straks in de APV overigens verboden, en vouwwagens en gekleurde tentjes ed ook!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimeza 21 nov 2009 - 18:06

Jos Holla schreef:
Zeker wel! En daarom is het belangrijk dat er duuidelijkheid komt middels zo'n APV. Staatsbosbeheer ergert zich hier ook groen en geel aan, daarom is zo'n schoonmaakdag weer goed. Beetje goede wil tonen, gedachtes uitwisselen enz.

Open vuur is straks in de APV overigens verboden, en vouwwagens en gekleurde tentjes ed ook!

kijk dat is goed nieuws...hopelijk wordt hier dan ook strikt tegen opgetreden...ik heb meerdere keren vanaf mijn plek de politie voorbij zien rijden en die hebben dan gewoon oogkleppen op!!

Misschien moet ik mijzelf maar eens gaan opgeven als vrijwillig controleur!!

Ik wil sowieso iets als vrijwilliger gaan doen.....

Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitimewo 25 nov 2009 - 18:38

Nog niks van de provincie ...... morgen maar weer bellen Crying or Very sad Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nachtvissen in Flevoland.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nachtvissen in Flevoland anno 2013.
» Natuurgebieden in Flevoland.
» SKP Zuidelijk Flevoland.
» Gebruik van een vistentje in Flevoland.
» Controle.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: