Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Nachtvissen in Flevoland.

Ga naar beneden 
+6
Ruud Hinse
Jan Sturkenboom
Gaby
Rene Zwaap
Marc Heerema
Jos Holla
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimewo 8 sep 2010 - 23:40

Ik denk dat de prijs altijd wel schappelijk zal zijn.
We zijn hier om elkaar te helpen he.

Zelf vind ik nachtvissen in de vaart ook niks, voornamelijk omdat het aangewezen plekken zijn die dus ook veel hengel druk hebben.
Misschien zelfs overvoert zijn.

Ik heb de latste 2 weken echt veel gevist en niks gevangen.
Zit er wel doorheen, geen idee wat ik fout doe. xD dus voor mij zijn die vaste nachtvis plekken in de vaart toch al geen leuke plekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dennis van Wel

Dennis van Wel



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimewo 8 sep 2010 - 23:43

dat zegt niemand (nog niet) was gewoon maar een aanname.. correct me if i'm wrong.... Maar alsik naar de prijs van een nachtvispas kijk voor op de vaart en naar de pas voor de plassen dan zit daar een aardig verschil in.. Vandaar mijn aanname en nogmaals correct me if i'm wrong....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimewo 8 sep 2010 - 23:51

Beetje meer vertrouwen, he Laughing.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 0:01

Michael v. Rosmalen schreef:
dus voor mij zijn die vaste nachtvis plekken in de vaart toch al geen leuke plekken.


nou vis ik al zowat twee seizoenen niet meer s'nachts (pak ze wel in de ochtend uren Wink ).
qua plekken geef ik je gelijk , maar!!!! je moet toch ergens beginnen vind ik ,richting bebouwde kom is geen optie maar dat wijst zich ook vanzelf dacht ik.

je moet ook denk ik dan , begrijpen dat het nachtvissen het hele jaar door nog in zijn kinderschoenen staat hier dan.
en dat heeft tijd nodig ,vind zowiezo dat KCA onzettend hun best doen om er steeds meer door te drukken.
en je moet altijd onthouden dat je met allelei instantie's te maken hebt . dat word nogal eens snel vergeten.




Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 3:37

Dennis van Wel schreef:
dat zegt niemand (nog niet) was gewoon maar een aanname.. correct me if i'm wrong.... Maar alsik naar de prijs van een nachtvispas kijk voor op de vaart en naar de pas voor de plassen dan zit daar een aardig verschil in.. Vandaar mijn aanname en nogmaals correct me if i'm wrong....

Klinkt logisch .....want de federatiepas kost al 25 eurie voor almere en lelystad.
maar dat is de huidige situatie , ik ken me indenken waneer deze zones in de pas opgenomen worden , dat je geen 60 eurie voor vispas kan vragen.

gr.
Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 11:36

Over de prijs is uberhaupt nog niet gesproken, maar landelijk gezien is de Federatiepas hier al behoorlijk duur. Overigens was ik wel al van plan om het tarief van de nachtvispas voor onze plassen te verdubbelen naar 5 euro, om de simpele reden dat ik aan 75 passen nu slechts 34 euro heb overgehouden voor het SKP, en dat schiet niet op natuurlijk.

Mochten alle zones nu in 1 pas komen, dan krijgen wij daarvan een evenredig deel wat zo door kan naar het SKP. Dat levert dan ineens wel wat meer geld op natuurlijk.

Maar verder wil ik er nog niet over uitweiden, omdat ik nog helemaal niet weet of het gaat lukken, en dan bedoel ik dit jaar nog. Als ik alles mbt visrecht heb geregeld (er vanuit gaan de dat het lukt, maar dat moeten we ook nog afwachten) ga ik concreet overleggen met de Federatie. Ik denk dat we daar zeker uit gaan komen, en ik zal er voor waken dat de nachtvispas géén melkkoe wordt.

Wat mij betreft is de 25 euro gewoon een max, en zou wat minder ook wel mogen. Dat laatste kan ik niet beloven, dat eerste wil ik zeker voor gaan liggen Laughing Laughing .

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 12:24

Hier spreekt "DE ADVOCAAT VAN DE DUIVEL"

Ik snap het soms niet. We hebben de mooiste set up, voerboot, tentjes, etc en gooien kilo's voer in het water.
Als er over een vispas wordt gesproken, waar je al die mooie spullen voor hebt aangeschaft is een prijs te hoog en we hebben het niet over € 100.

Wie kan mij het uitleggen??????

Ik betaal ook liever €20 dan €100, maar toch.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 12:33

Het is natuurlijk wél zo dat nachtvissen de gemeenschap niks kost, dus waarom zou je er veel voor moeten betalen? Je betaald om te mogen vissen, dat vind ik persoonlijk al genoeg.

Een nachtvispas vind ik wel nodig, wat mij betreft altijd voor het gehele jaar, want zo'n pas kan je intrekken. Lui die er een bende van maken raken hem kwijt, en zullen dan vervolgens altijd over de schouder moeten kijken of er niet iemand komt controleren als ze toch 's nachts een hengeltje uitgooien. Ik weet het, pakkans is klein, maar toch ...........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 17:43

de nachtvispas is al een melkkoe voor flevoland.
en ze weten er raad ook mee om zo die prijs neer te leggen.
overal landelijk is ie 10 eurie , maar dit eiland moet natuurlijk weer anders doen No .

dat wou ik dus effe kwijt !!.
voor de rest zie ik wel wat er gebeurt , en hoe het verder tot stand mag komen ben benieuwt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 17:59

Nou zit er hier wel een 3e hengelvergunning bij, maar verder heb je wel een beetje gelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 18:40

Bij de AUHV kost een 3-hengel/nachtvispas ook € 25,00 en er staan watertjes bij waarvan je denkt "Hoe kan ik hier in Godsnaam met 3 hengels vissen, 2 is al krap" Very Happy . Dus ik word dan ook redelijk gemolken € 25,00 Federatie + € 25,00 AUHV + lidmaatschap AUHV (volgens mij) € 28,00.

Laten ze toch landelijk een vispas regelen met 3- hengels/nachtvispassen, heb daar wel € 100,00 voor over, ben je gelijk klaar cheers .
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimedo 9 sep 2010 - 22:06

Jan Sturkenboom schreef:

Laten ze toch landelijk een vispas regelen met 3- hengels/nachtvispassen, heb daar wel € 100,00 voor over, ben je gelijk klaar cheers .


Daar zou ik op proosten cheers cheers Al denk ik dat een prijs van laten we zeggen MAX. € 75,00 zou moeten kunnen volstaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimevr 10 sep 2010 - 0:39

Al met al zit er al veel water in de landelijke lijst, maar 1 vergunning schijnt toch een probleem te zijn. Of in ieder geval niet iets wat snel zal gebeuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dronten

Marc Dronten



Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitimema 13 sep 2010 - 21:43

[quote="Jos Holla"]Het is natuurlijk wél zo dat nachtvissen de gemeenschap niks kost, dus waarom zou je er veel voor moeten betalen? Je betaald om te mogen vissen, dat vind ik persoonlijk al genoeg.


nu ga ik zeuren ,maar waarom zouden wij vissers moeten betalen terwijl boten en schaatsers,surfers gratis gebruik kunnen maken van het water in Flevoland?

ok dat je wat betaald voor een vergunning ivm controle en visstand beheer is zeer begrijpelijk,maar waarom zoveel verschil in heel nederland?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nachtvissen in Flevoland.   Nachtvissen in Flevoland. - Pagina 4 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nachtvissen in Flevoland.
Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nachtvissen in Flevoland anno 2013.
» Natuurgebieden in Flevoland.
» SKP Zuidelijk Flevoland.
» Gebruik van een vistentje in Flevoland.
» Controle.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: