Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mijn rig.

Ga naar beneden 
+3
Gaby
Rene Zwaap
Jos Holla
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 17:05

Jos Holla schreef:


Ik zie trouwens een gebogen haakpunt, bewuste keuze of ..............????

.

gebrek aan beter..... een haak met het zelfde model en een rechte punt heeft de voorkeur maar die zijn er weinig en anders zijn ze niet scherp.

Mijn rig. - Pagina 2 Chk043-052l

zoiets zou mooi zijn met een naar buiten gebogen oog ipv naar binnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 17:14

Mark, Fox heeft zulke haken in hun assortiment en zijn bloedscherp, totdat je een vis gevangen heb...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 17:15

Jos Holla schreef:


Die pop-up rig ziet er goed uit, maar ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van die wartel en die lus. Zelf knoop ik fluorcarbon aan soepel, en dan putty op de knoop. Zelfde effect denk ik.

.

de wartel zorgt er voor dat de pop up met haak 360 graden om zn eigen as kan draaien. van welke kant de karper dus ook het aas op zuigen wil, de haak kan altijd naar de bek van de karper draaien. daarbij zorgt de wartel ook alvast voor een stukje tegengewicht voor de pop up waardoor ik geen kluit putty meer hoef te gebruiken. de werking is eigenlijk het zelfde als de 360 rig (foto) maar dan zonder de nare uitscheurende en wrikkende bijwerkingen.

Mijn rig. - Pagina 2 360-degree-rigs-rotation
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 17:19

iano schreef:
Mark, Fox heeft zulke haken in hun assortiment en zijn bloedscherp, totdat je een vis gevangen heb...

Mijn rig. - Pagina 2 Chk043-052l

bovenstaand model is een model van fox... maar het oog dient naar buiten te staan wil je hem juist gebruiken icm stijve onderlijn. daarom gebruik ik nu zelf deze. (foto) is overigens ook van fox maar mist de rechte haakpunt.

Mijn rig. - Pagina 2 Foxarmapointsrhook
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 17:25

Maar je prefereert een wide gape type? Dus geen Gamakatsu bijvoorbeeld?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 17:26

Jos Holla schreef:
Maar je prefereert een wide gape type? Dus geen Gamakatsu bijvoorbeeld?

ik ken geen gamakatsu met rechte punt en naar buiten gebogen oog..
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 17:29

Bij Gamakatsu haken is de haak uit zichzelf naar binnengedraaid dus niet alleen de haakpunt. Je kan mis kijken voor Korda Choddy haak, alleen weet ik niet of die haakpunt recht is of ook naar binnen... Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 17:32

Mijn rig. - Pagina 2 Foto-BTCYGEYF-D

Combi D rig met Korda choddy haak. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 18:09

Naar binnen gebogen haakpunt, die Choddy.

Mark van de Laar schreef:
Jos Holla schreef:
Maar je prefereert een wide gape type? Dus geen Gamakatsu bijvoorbeeld?

ik ken geen gamakatsu met rechte punt en naar buiten gebogen oog..
Ik bedoel de super Hook, rechte punt, maar ook een recht oog. Bij gebrek aan wat anders ............
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 18:10

Jos, die haak is gekromt, de haak die ik altijd gebruik. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 20:35

Mark van de Laar schreef:
mijn vraag aan jou is ...... waar zit het voordeel in om zo min mogelijk weg te strippen en je haak dus beperkte vrijheid te geven?


zoals je zag is het bijna op het stukkie na dan bij de haak een stifrig zeker met die skinless.( vrij taai spul als het eenmaal gestoomt is)
doe het ook meer voor het schrik effect als ik het zo mag noemen ,karper voelt waar raars in zijn bek en wil het kwijt dan.
en omdat ik toch ook dat draaiefect erin wil hebben met de aligner los ik dat zo op.
tweede voordeel is dat ik zo op deze rig ook nog eens een pop-up erop kan plaatsen en dat ''alleen'' de haak maar omhoog komt.( dus niet te hoog maar vrij kort op de bodem ) en dat kan met deze rig.
het was effen wennen geef ik toe . net wat je zegt je bent zowat de hele vrijheid kwijt van deze rig .
maar toen de eerste karpers erop vielen kreeg ik er steeds meer vertrouwen in Very Happy .
heb ook ooit eens van jouw geleerd van blijf anders doen met je rigs blijf proberen anders krijg je stilval Wink .
dus om de zoveel tijd kom ik weer met wat. en het belangrijkste is hij haakt super , en daar gaat het mij en ander die een rig mogen proberen toch ook om. had deze rig zijn werk niet gedaan dan had ie allang in de prullebak geleggen.

trouwens dat heb je mooi opgelost met die putty op die pop-up rig . dat was weer bij mij niet op gekomen daarom dat ik juist het bolletje eronder had op gezet bij het ringetje . zie topic D-rig .

Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 21:26

Ik denk dat als je de coating op een langer gedeelte laat zitten, dat de vis hem minder makkelijk uitspuugd. En volgens mij is dat ook de bedoeling. Bij Frans is het gestripte stukje erg kort, maar meer dan 2cm is hij bij mij ook niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 21:36

zo kan je het ook uitleggen jos !.
waarom ik er altijd zo'n verhaal van maak ook Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 21:37

lol! lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimedi 10 aug 2010 - 10:26

Zijn wel ruk foto's geworden maarja...
Mijn rig. - Pagina 2 Foto-HMU7EA8G-D
Mijn rig. - Pagina 2 Foto-C6BT6HFC-D
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 0:26

Dit is mijn favoriet.

Mijn rig. - Pagina 2 Foto-D8ZL6Y8S-D

Lijn - PB Skinless 2.5 lbs gravel
Haak - Fox Arma SSBP -8
Aliner - Stukje tube.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 3:09

Ik zie hele kunstwerken voorbij komen , meer als wat fluorcarbon en haakje nr.8-10 gebruik ik niet , maar goed zal wel verschil uit maken in vangen en veel vangen Exclamation
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 10:47

Rene, welke dikte fluorcarbon gebruik jij.
Ik heb gisteren voor het eerst een fluorcarbon rig gemaakt, maar ik vind het nogal stug.
Vooral de hair i.c.m. de haak zit geen flex in. Misschien een losse hair van flex materiaal?
Ik heb er nog niet mee gevist, maar ga het de eerst volgende sessie proberen.
Bij Raven hebben ze me 20lbs/0.47 aangeraden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 11:53

Henk, je kan de soepele hair aan het oog van je haak knopen en dan je normale knoop over de hair knopen
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 11:58

Zo kom je nog iets te weten. Tnx Jan
Dus die stugge hair niet gebruiken maar een losse soepele hair.
Ik ga er gelijk eentje maken en laat het resultaat wel zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 12:42

Henk Seyerlin schreef:
Zo kom je nog iets te weten. Tnx Jan
Dus die stugge hair niet gebruiken maar een losse soepele hair.
Ik ga er gelijk eentje maken en laat het resultaat wel zien.

zou gewoon alle twee in de strijd gooien henk!.(soepel en stijf)
de stiffrigs(want hier praten wij over) , liet ik gewoon de hair mee lopen van het matriaal .
qua vangsten nog nooit last van gehad dat die stugge hair in de weg zat .
en dat deed ik zowel met 15lb als 25lb .
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 13:01

ik heb zitten knutselen en dit is het resultaat.
Alleen de krimpkous nog even krimpen met stoom.
Hier heb ik wel vertrouwen in.
Mijn rig. - Pagina 2 Foto-WUVHY6PI-D
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 13:04

@ Frans- Ik heb nu beide versies gemaakt.
Alleen met die stugge hair krijg ik het idee dat bij het happen naar de boilie de hair niet soepel is en de vis eerder uitspuugt.
Maar ik heb 2 hengels en dus bij de eerst volgende sessie beide proberen. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 13:15

Henk Seyerlin schreef:
Rene, welke dikte fluorcarbon gebruik jij.
Ik heb gisteren voor het eerst een fluorcarbon rig gemaakt, maar ik vind het nogal stug.
Vooral de hair i.c.m. de haak zit geen flex in. Misschien een losse hair van flex materiaal?
Ik heb er nog niet mee gevist, maar ga het de eerst volgende sessie proberen.
Bij Raven hebben ze me 20lbs/0.47 aangeraden.

Siglon Fluorcarbon 41.5/100ste dus , trekkracht 11.0kg/24.2lb prijs plus/minus 7.50 voor 100 meter!!

Nieuwe lijn voor mij althans , nog niet gebruikt maar kon geen Siglon meer krijgen Berkley Trilene 100%fluorcarbon 0.40 mm 12.8kg rol 50 meter
Mijn rig. - Pagina 2 1135063pack
ongeveer 6eurie voor betaald.

En dan mn eerste fluorcarbonlijn Korda IQ 20lb 20meter maar daar betaal je de hoofdprijs voor meer als 10eurie voor 20 mtr.
Mijn rig. - Pagina 2 Ko_IQ_25LB_20MTR

Natuurlijk zijn die lijnen , stug en stijf wordt ook stiff-rigg van gemaakt , moeilijker om uit te tuffen voor de karper , maar niet onmogelijk tongue

gr.
Rene
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 13:29

@ rene- Ik had al zo'n idee toen ze bij Raven met die Korda kwamen aanzetten.
Dus de hoofdprijs betaald Twisted Evil
Ga ze vanmiddag proberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn rig. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn rig.   Mijn rig. - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn rig.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn laatste meter.
» Mijn bloed kookt .............

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: