Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mijn laatste meter.

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 15:04

Hoe ziet jullie laatste meter eruit mensen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 15:13

Leadcore, safety clip, 90 gram Fox lood, en een quick chance clip.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 15:14

Precies hetzelfde hier! Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 15:17

Geen geklooi meer met anti tangle tube, ik werd er af en toe helemaal gek van. Dan ging de lijn er weer door tot ongeveer 2 cm voor het eind .............. Evil or Very Mad Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 15:59

Daarom en nu weet je zeker dat alles op de bodem ligt! Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 18:43

Sinds een paar weken vis ik ook zo, daarvoor altijd met tube, maar dat gehannes werd ik een beetje zat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 18:48

iano schreef:
Hoe ziet jullie laatste meter eruit mensen?
zit een hoedje op cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 20:25

Jan Sturkenboom schreef:
Sinds een paar weken vis ik ook zo, daarvoor altijd met tube, maar dat gehannes werd ik een beetje zat.
We worden ouder, Jan. Ook zo'n moeite om het gaatje te vinden??? lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimezo 8 aug 2010 - 23:40

Jos Holla schreef:
We worden ouder, Jan. Ook zo'n moeite om het gaatje te vinden??? lol! lol! lol!

spreekt deze ouwe toch effe tegen Cool .

leadcore?? . vind het nog steeds onzin .
en ik vang er nog steeds niet minder om dat ik het niet gebruik op de wateren waar de ''meeste'' vissen .( zeg ik ken je water waar je op vist en pleur er niet meteen leadcore erop No ).
zelf vis ik nog steeds met tube maar wel met een loodkern erin . en ik weet wel dat je hem visvriendelijk??? kan maken de leadcore.( wat een vereiste is vind ik trouwens)
maar om dat beest met een meter leadcore in zijn bek rond te laten zwemmen als je hem wel toevallig verspeeld??( lijnbreuk) nee dank je.
dan maar lekker ouderwets Wink wat trouwens best mee valt met die loodkern want je lijn schuif je er zo door heen , oefening baart kunst heren Wink Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimema 9 aug 2010 - 2:26

Frans Eijsbouts schreef:
Jos Holla schreef:
We worden ouder, Jan. Ook zo'n moeite om het gaatje te vinden??? lol! lol! lol!

spreekt deze ouwe toch effe tegen Cool .

dan maar lekker ouderwets Wink wat trouwens best mee valt met die loodkern want je lijn schuif je er zo door heen , oefening baart kunst heren Wink Laughing .

Als je een inline loodje aan je tube hangd , hangd ie loodrecht naar beneden , als je dan zorgd dat je lijn schuin geknipt is (daar heb je speciale schaartjes voor) dan schuif je je lijn zo door je tube heen.

Tevens gebruik ik back lead boven me tube om er zeker van te zijn dat de eerste meters lijn gestrekt op de bodem ligt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimema 9 aug 2010 - 8:13

Gelukkig heb ik bijna nooit lijnbreuk, en als dat wel zo is dan ben ik er van overtuigd dat de vis de rig snel kwijt is, het lood sowieso. 80 cm leadcore meeslepen? Denk dat de vis er weinig van merkt. Ik denk dat de sliert nylon wel vervelend is als die erg lang is (breuk bij de molen), en dan maakt het niet uit of er leadcore of tube op zit. Sterker nog, als die tube gaat glijden tot halverwege en dan vastloopt is het probleem groter, dat kan met leadcore niet gebeuren. Dusssss ................... Laughing Laughing

Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimema 9 aug 2010 - 9:30

Tegenwoordig is kans op verspelen op de normale ''kanalen'' bijna uitgesloten. Ga je andere meren toe waar veel mosselbanken, wier, taluds zijn ja...Maar dan nog steeds het laatste wat Jos zei '' Sterker nog, als die tube gaat glijden tot halverwege en dan vastloopt is het probleem groter, dat kan met leadcore niet gebeuren. Dusssss ...................'' Dus eigenlijk is dat ook verkeert en kan je nog het beste dan zonder Tubing en zonder Leadcore vissen! Of je gaat vissen met een heli systeem zodat bij nylon de vis alleen bij lijnbreuk je onderlijn in zijn bek houdt, heb ik geprobeert maar vind het bar weinig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimema 9 aug 2010 - 17:32

heren tube met loodkern blijft niet hangen.
met andere tube ben ik met jullie eens . heb toen dat hele zooitje ook weg gemieterd .

@ian en jos het punt is duidelijk , en dan nog vis ik niet met leadcore mogen er mosselbanken of stenen zijn .
dan gaat er een voorslag nylon op bij mij .
B.V SCHIELD van PB.( die je ook zonder tube kan vissen trouwens.)

ieder zijn ding weer hierin . mijn standpunt is en blijft , leadcore zijn karperkillers in mijn ogen.
kan er niks aan doen maar zo denk ik erover.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimema 9 aug 2010 - 18:13

Frans Eijsbouts schreef:

B.V SCHIELD van PB.( die je ook zonder tube kan vissen trouwens.)


Frans vraagje aan jou, heb jij liever de Shield dan de Red Ant, moet namelijk ook nog een nylon voorslag hebben. Over de Red Ant heb ik wel goede dingen gehoord. Wat zijn jouw ervaringen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimema 9 aug 2010 - 18:51

Frans Eijsbouts schreef:
ieder zijn ding weer hierin . mijn standpunt is en blijft , leadcore zijn karperkillers in mijn ogen.
kan er niks aan doen maar zo denk ik erover.

Kan je beter niet vissen, elk verspeelde montage kan dodelijk zijn. Wink
Elke vis kan zich vast zwemmen in een boom met een verspeelde montage en daar niet meer uit komen...
Trouwens volgens mij stond het in de boek van Alijn over een topvis die met 4 hele montage's rond zwom incl bij elkaar incl het nodige grame lood...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimema 9 aug 2010 - 21:07

Jan Sturkenboom schreef:
Frans vraagje aan jou, heb jij liever de Shield dan de Red Ant, moet namelijk ook nog een nylon voorslag hebben. Over de Red Ant heb ik wel goede dingen gehoord. Wat zijn jouw ervaringen?


die Red Ant heb ik ook die vind ik maar zozo. (beetje stug in uitvoering)

die schield is wat zachter en ongelooflijk sterk kan wat hebben .
weet niet waar je het gaat halen maar vraag als je die schield wilt hebben of ze hem effe over een schaar of ruw iets willen halen . denk als je het dan ziet dat je besissing gauw gemaakt is jan.


@ ian : je hebt helemaal gelijk . ik vis ook nog niet zolang Laughing Wink kan dat ook allemaal niet weten .
je onderste zin zegt al genoeg . schandalig als zo'n vis met zoiets moet rond zwemmen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimema 9 aug 2010 - 21:43

Je bent dit jaar toch begonnen met ''vissen''? Laughing
Die montage waren overigings gewoon met een standaard montage, dus zo zie je maar. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jan Sturkenboom

Jan Sturkenboom



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimema 9 aug 2010 - 22:44

Dat is dan duidelijk, wil wel een zo soepel mogelijke voorslag hebben Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Ian Luschen

Ian Luschen



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimedi 10 aug 2010 - 10:27

Mijn laatste meter. Foto-EDFNIEBG-D
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimedi 10 aug 2010 - 19:36

Vandaag 1tje gehad die naar ons toe zwom en daardoor niet gehaakt was.
Toen we hem erop wilde slaan was het al te laat.

Ik vis ook met een standaard rig van "the solution" met een maat 4 haakje.
Onderlijn stukje lood en een tubetje.

Zijn de standaard onderlijntjes wel goed genoeg?
En waarom heeft iedereen de voorkeur zelf een onderlijn samen te stellen?

Misschien dat ik me daar ook maar in ga verdiepen, mocht het resultaat op gaan leveren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimedi 10 aug 2010 - 23:51

Michael v. Rosmalen schreef:
Zijn de standaard onderlijntjes wel goed genoeg?
En waarom heeft iedereen de voorkeur zelf een onderlijn samen te stellen?

wat een vragen Wink .
ben zelf mijn onderlijnen gaan knopen . omdat het in eerste instantie goedkoper was.
met deze opmerking als je eerst alles aanschaft( haken onderlijn en noem maar op) dat je denkt oei best wel geld.
maar betaald zich snel terug als je er eenmaal mee begint en het door hebt.
tegenwoordig vind ik ze niet te betalen 2.00 tot 3.00 eurie per stuk ( of meer ) en dan zijn ze meestal?? per twee verpakt dan zit je al gauw op 6 .00 tot laat ik eens gek doen 8.00 eurie ( ik heb ze zijn hangen voor dat geld in bepaalde zaken) . dus nee dank je.

ten tweede het is hartstike leuk om te doen het is een hobby in een hobby . zoals je hier ziet bij de jongens .
bij een heleboel zit er een bepaalde gedachte gang erachter . ik denk als je eens op google eens karperrigs in typt dat je wel een heel eind komt . het leuke is dat ze meestal ook nog eens uitleg geven waarom een bepaalde rig zo werkt en waarom je hem het beste kan gebruiken .

en waarom zou een standaard rig niet goed genoeg zijn ik denk dat daar helemaal niks mee mis is.
wat belangrijker is vis je wel met vertrouwen met deze rig . is dat niet zo dan zou ik gewoon eens weer wat anders proberen.
de ontwikkeling qua rigs staat nou eenmaal nog niet helemaal stil . en het leuke is ieder heeft zijn ervaring hierin . zou ik gewoon als ik jouw was de middenweg kiezen .( als je maar weet wat de rig doet)
maar let op het kan verslavend werken als je er eenmaal mee begint Very Happy .
en als je meer ervan wilt weten vraag het de jongens gewoon hier , er zitten echt rigwizards bij!!.
zo dat was het wel weer effe Laughing .
Terug naar boven Ga naar beneden
Henk Seyerlin

Henk Seyerlin



Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 0:03

@ michael- Ik ben pas vorig jaar begonnen met karperen, dus heb ik in het begin de standaard rigs gekocht.
Met mijn eerste pogingen er zelf een te maken ging nog genoeg fout. maar met alle info op dit forum voel ik me nu al een ouwe rot in het vak.
Vandaag voor het eerst eentje met fluorcarbon gemaakt, maar wel stug spul.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 7:46

ik gebruik ook altijd die tube met loodkern en heb al heel lang geen leadcore gebruikt,
wat mij als eerste opviel aan die tube met loodkern was dat ie zo zwaar was ik denk dat hij misschien wel zwaarder is als leadcore.
en je lijn gaat er 10 keer zo makkelijk in als met andere tube.

verder gebruik ik meestal inline kling-on lood ca 116 gram. en een basic rigje.
ik weet dat ik toen ik net begon met karpervissen nooit lossers had en toen ik een beetje ging expirimenteren met onderlijntjes dat de lossers toch kwamen.
heb mijn conclusies toen getrokken en ben weer overgegaan naar het standaard rigje
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 22:56

Frans Eijsbouts schreef:


en waarom zou een standaard rig niet goed genoeg zijn ik denk dat daar helemaal niks mee mis is.
wat belangrijker is vis je wel met vertrouwen met deze rig . is dat niet zo dan zou ik gewoon eens weer wat anders proberen.


Het probleem is dat we al zeker 5 tot 6 lossers gehad hebben.
En al zeker 15 tot 20 keer dat als we inhaalde het hele hoopje in de knoop zat.
Dit over een sessie van 24 uur.

Ik heb ook geen idee hoe me laatste meter eruit ziet kwa benamingen.
ik heb zo'n 20 cm tube, een klemmetje waar je lood in kan dan gewoon een standaard onderlijntje.
Is echt het simpelste wat er is.

Mijn onderlijn is dus ook losjes en zit vaak in de knoop met mijn lood.
Nu ben ik van plan om over te stappen op een ander systeem :

20 cm tube, Lood waat je draad al doorheen loopt. Onderlijn Met stukje tube. Of stijf draad ( weet niet meer precies hoe het heette ).
Dit zou 2 dingen voorkomen, dat me lood om me draad heen draait, en dus dat me onderlijn tijdens het werpen om het lood heen kan wikkelen.

Ik heb zelf ook gekozen voor een haak met een rechte punt, die dus eerder haakt. Waarom? door dingen die ik op het forum gelezen heb :p gaf me vertrouwen.

Ik hoop alleen voor dit weekend erachter te komen hoe ik een onderlijntje krijg die stijf is en niet in de knoop komt :p
Voor de rest heb ik er vertrouwen in!!!

@ henk laat maar weten hoe dat flourcarbon uitpakt voor je Smile

@ karpermarc wat ik haat aan het standaard rigje is idd de prijs, maar zoals hier boven staat ook dat het bij mij vaak vast komt tijdens het werpen, misschien een kwestie van beter werpen Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 23:00

ik vaar mijn lijnen altijd uit
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn laatste meter. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn laatste meter.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Laatste uitzetting Spiegelkarperproject Zuidelijke Randmeren.
» Mijn rig.
» Mijn bloed kookt .............

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: