Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Mijn laatste meter.

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




Mijn laatste meter. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. - Pagina 2 Icon_minitimewo 11 aug 2010 - 23:29

Michael.
je hebt van die anti sleeves van korda die houden de eerste centimeters je soepele rig weg van het lood.
heb ze ergens hier geplaats maar vind ze effe niet meer in welk topic ze staan Embarassed .
dus dan heb je al minder kans dat je ze in de knoop gooit.
dat je lossers op de rigs had kan? inderdaad aan de haak leggen .heb ook totaal geen idee met wat voor haak je vist op het moment.en weet ook niet hoe lang je standaard rig is . allemaal dingen die mee kunnen spelen .
leuk he dat karpersvissen Laughing Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. - Pagina 2 Icon_minitimedo 12 aug 2010 - 12:53

ja uitvaren is zeker een idee. Helaas heb ik deze maand al 450+ euro in me karper hobby gepropt.
Dus een voer of vaar bootje zit er even niet in.

Mijn rig is 20 cm met een maat 4 kromme haak..behoorlijk scherp kan mijn duim bevestigen.
Dat spul moet ik maar eens gaan kopen.
Kwa onderlijn gebruiken jullie gevlochten draad?
Ik heb een rol van 40 euro waar we eerst mee viste.
Daar maak ik me onderlijntjes mee..is dit goed of is dit draad te soepel..los om goed onderlijn mee te maken.

Of heeft iemand een tip welk draad goed is om onderlijn van te maken?
Wil er best geld in steken als het vis oplevert.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. - Pagina 2 Icon_minitimedo 12 aug 2010 - 20:34

Michael v. Rosmalen schreef:
Of heeft iemand een tip welk draad goed is om onderlijn van te maken?
Wil er best geld in steken als het vis oplevert.


tips ! . ik denk dat dit voor ieder persoonlijk is de ene loopt weg met dat merk en de andere weer met het andere merk!.

ik denk eerder dat je rig eens wat moet gaan bijstellen dus beter laten haken . ( afbeeldingen zat hier op het moment aan combi rigs en stiffrigs enzenz.)
maar die 20 cm klinkt goed in de oren dus er is iets anders aan de hand als je er teveel mee verspeeld.
je kan mischien je lijn verkorten naar 15cm of zelfs 12 om te beginnen .
maar zal eerst effe laten zien wat ik bedoel met de sleeves.


Mijn laatste meter. - Pagina 2 10ypa3s

De Korda Anti Tangle Sleeves zijn speciaal ontwikkeld om het in de war gooien van de presentatie te reduceren. Ze duwen als het ware de onderlijn van het lood weg.

dan kan je ook de PB Aligner erop zetten voor het draai effect en je komt al een heel eind de goede richting op Very Happy .


Mijn laatste meter. - Pagina 2 Fv1ms

nu komt het natuurlijk van mij kant af . ik hoop en denk wel dat de andere jongens je ook op weg willen helpen .
die hebben weer andere ideeen . maar voor je standaard rig lijkt dit mij wel perfect om mee te beginnen.

wat nog mooier is maak een eens foto van je rig kunnen wij mischien??? dan zien wat er mis mee is of niet!.
zo dit was het weer effe verlopig voor je !.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. - Pagina 2 Icon_minitimedo 12 aug 2010 - 23:19

Mijn laatste meter. - Pagina 2 12082010664
Edit : ik had deze net even snel gemaakt om te laten zien.
Zie ook dat me tube en loodklem verkeerd om zitten Very Happy
Loodje aan de bovenkant erop om de 15-20 cm tube tegen te houden.

Dit is mijn rig, echt standaard..
alles zo uit de winkel gemonteerd en ziezo :p
Daarom wil ik nu overgaan op zelf onderlijn maken en dan hopen op een beter resultaat.


Tips?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. - Pagina 2 Icon_minitimedo 12 aug 2010 - 23:27

Beste Michael,

je Safetyclip (waar je lood aan hangt) en je rubber zitten andersom dan de bedoeling is volgens mij.
op deze manier kan een verspeelde karper (door lijnbreuk) het lood niet van de clip af trekken.
Mijn laatste meter. - Pagina 2 Lead-in-clip

bovenstaand is zoals het bedoeld is.... verder lijkt me er weinig mis mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Mijn laatste meter. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. - Pagina 2 Icon_minitimedo 12 aug 2010 - 23:40

oke!.
toch zou ik dan de Aligner erop zetten dan draait/haakt je veel beter met deze rig.( die zit er dus niet op zoals ik het nu zie)
die sleeves begrijp je wel.
zoals ik het zie zou ik persoonlijk op ander lood overstappen.
je hebt nu lood erop voor stroment water als ik het zo zie. en weet het gewicht ook niet ervan.
het in de war gooien komt omdat je dus met wartellood vist . de rig kan daar makkelijk in vast komen.( met een soepele rig)
zou dus naar inlinelood gaan.

wil je andere rigs , dan kan je drie dingen doen . eentje kopen en als ie op is uit elkaar halen hoe zo'n rig nou in elkaar zit (zo ben ik ooit begonnen) of google opduiken zijn er dus genoeg met uitleg erbij hoe ze kan knopen of een vismaat bij je hebben die er ook wat van weet en je dat gaat leren .
en oja je hebt ook nog boeken in omloop die vol staan met rigs !!.

oftewel lekker knutselen gewoon en er achter komen hoe ze werken Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Mijn laatste meter. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. - Pagina 2 Icon_minitimevr 13 aug 2010 - 12:51

Jan Sturkenboom schreef:
Dat is dan duidelijk, wil wel een zo soepel mogelijke voorslag hebben Wink
Kijk ook eens naar Limbo van X2, is erg schuurbestendig en zeker niet duur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn laatste meter. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn laatste meter.   Mijn laatste meter. - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn laatste meter.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Laatste uitzetting Spiegelkarperproject Zuidelijke Randmeren.
» Mijn rig.
» Mijn bloed kookt .............

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Alles met betrekking tot rigs.-
Ga naar: