Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Spiegelkarper project in Almere???

Ga naar beneden 
+3
Marc Heerema
Harry
Jos Holla
7 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimedo 26 maa 2009 - 13:54

Enige tijd terug kreeg ik van Mark vd Ham de vraag of het mogelijk was om op de Noorderplassen, Weerwater en Leeghwaterplas een Spiegel Karper Project te starten. Aangezien alleen een visrechthebbende gerechtigd is om vis uit te zetten leek het me de juiste manier dat Mark de visrechthebbende van genoemde wateren (HSV Ons Genoegen-Almere) met een officieel verzoek hiervoor zou benaderen. De algemene leden vergadering (ALV) is voor zoiets natuurlijk een uitstekende gelegenheid.

Ik heb Mark daarom verzocht om met een goed onderbouwd voorstel naar de ALV te komen, waar het bestuur dan vervolgens op kan gaan ‘schieten’. En persoonlijk wil ik sowieso weten wie er bereid zijn om hier samen met Mark energie in te steken, en deze mensen hoop ik dan ook op de ALV te zien. Ik denk overigens dat Mark deze steun ook wel zal waarderen.

Maar ook tegenstanders van een dergelijk project zijn natuurlijk van harte welkom, want er zijn misschien wel argumenten om zoiets juist niet te doen. Met andere woorden: iedereen krijgt de kans om zijn zegje te doen voordat er überhaupt een besluit wordt genomen. Het uiteindelijke besluit of de HSV wél of niet de haalbaarheid gaat onderzoeken wordt dan later tijdens de eerstvolgende bestuursvergadering genomen.

Dus: ben je lid van “HSV Ons Genoegen-Almere” en wil je hierover meepraten? komt dan naar de ALV van 23 april in buurthuis ‘Het Forum’ in Almere Buiten. En heb je andere vragen voor het bestuur, bijvoorbeeld over een derde hengel vergunning, dan kan je die natuurlijk ook op de ALV tijdens de rondvraag kwijt.

Ben je geen lid van HSV Ons Genoegen-Almere, en wil je toch graag de ALV bijwonen? Stuur dan even een mailtje naar kc-almere@versatel.nl


23 april 2009: Algemene Leden Vergadering HSV Ons Genoegen-Almere

Locatie: buurthuis het Forum

Adres:
Haasweg 11
1338 BW Almere Buiten

Deur open: 19:30 uur
Aanvang: 20:00 uur

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimevr 27 maa 2009 - 9:55

Mark heeft zijn plannen voor een Spiegelkarper project in Almere op papier gezet, en heeft ieder bestuurslid een exemplaar overhandigd. Uiteraard is het goed dat iedereen die er interesse in heeft dit kan lezen, daarom hebben we het on-line gezet.

U kunt het bestand downloaden via de website van de KCA.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimevr 27 maa 2009 - 18:18

Mochten jullie het gelezen hebben laat dan even een kleine reactie achter.
alvast bedankt.
mark
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom
Gast




Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimevr 27 maa 2009 - 18:32

Mark, top geschreven kerel. Ziet er netjes uit. M.b.t. de kosten is het misschien handig om te kijken of er nu al vissers zijn die willen adopteren. Als de prijs per vis rond de 5 euro ligt zal er best wel animo voor zijn. Overigens gooi ik gelijk 50 euro in het water ( dit keer geen boilies maar nieuwe vissen) d.w.z. in de Leegwaterplas om aan te geven hoe belangrijk en leuk ik dit project vindt.
De vergadering moet ik vanwege werksituatie aan me voorbij laten gaan maar ik kom uit het bedrijfsleven en alles draait om kosten. D.w.z. hoe lager de kosten des te groter de kans dat het doorgaat. Natuurlijk hebben we aan veel woorden miet zoveel en kan iedereen iets toezeggen maar ik geloof er zeker in dat dit kan slagen. Nogmaals top en houdt ons op de hoogte. Als je hulp nodig hebt voor het zoeken naar sponsoren dan hoor ik het graag.

Tight lines.

Tom
Terug naar boven Ga naar beneden
Harry

Harry



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimevr 27 maa 2009 - 20:10

mark heel netjes op gesteld en erg goed verwoord wat je voor ogen heb,
met dit project
heel goed dat je die registratie van die twee vissers erbij heb zitten kan je mooi op zien hoe weinig spiegelkarpers er rond zwemmen
op deze wateren
veel succes en sterkte met het opzetten van dit project
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimeza 28 maa 2009 - 13:58

Geweldig tom!!
Alvast bedankt Exclamation Exclamation
Je heb trouwens mail

groetjes mark
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimeza 28 maa 2009 - 19:34

Beste Mark,

Het stuk ziet er prima uit. Ik probeer 26 april even vrij te houden voor de ledenvergadering.

Het adopteren van de spiegeltjes was me al bekend maar het idee van jou om deze spiegels op twee van mijn favoriete plassen uit te zetten vind ik een uitstekend idee. Met oog op de toekomst wil ik graag investeren in een aantal van deze vissen, ik ga nog even overleggen met mijn zoons maar ik schat in dat je op dertig spiegels van de fam. Meijer kan rekenen. Ik hoop dat er over een jaar of 10 een gevarieerd bestand aan gezonde schub en spiegelkarpers zal rondzwemmen zodat we "met z'n alle" dicht bij huis een mooi visje kunnen vangen.

Met vriendelijke groeten,

Henk Meijer
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimezo 29 maa 2009 - 4:43

Een toepasselijke site:

http://www.spiegelkarperprojecten.nl/

Ben er nog niet aan toegekomen om hem te lezen, maar misschien heb je er wat aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimezo 29 maa 2009 - 16:28

Henk,

Ik vind het rond uit super voor deze feedback!!
Moet zeggen dat het boven verwachting is.
De alv is trouwens 23 April.
Ik hoop dat je samen met je zoons komt!! We kunnen echt alle steun die avond gebruiken.

Nogmaals alvast bedankt voor je toezegging.

groetjes Mark van der ham
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimezo 29 maa 2009 - 19:12

Ik ben jarig de 26e......
Das een rukavond dus voor mij, ik dacht dat het de 25e was....
Met de ontwikkelingen van de laatste tijd zal ik zowiezo wel niet aanwezig zijn, maar mijn stem hebbie Mark, dat weet je.
Ik hoop dat het doorgaat, ik schat zo in dat ik wel aan vissen toe kom de komende jaren Wink
Succes en trek een paar serieuze mensen om je heen die met je mee gaan werken met de monitoring!

Marc
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimedi 7 apr 2009 - 15:12

Jos Holla schreef:


23 april 2009: Algemene Leden Vergadering HSV Ons Genoegen-Almere

Locatie: buurthuis het Forum

Adres:
Haasweg 11
1338 BW Almere Buiten

Deur open: 19:30 uur
Aanvang: 20:00 uur
Om misverstanden te voorkomen: de 23e dus (op een donderdag).

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimedi 7 apr 2009 - 20:35

het is dus 23 april ik zal er zijn





gr rob kooiman
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimedo 23 apr 2009 - 13:59

Vandaag dus mannen
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimedo 23 apr 2009 - 15:31

Mark heeft vannacht niet geslapen van de zenuwen Laughing Laughing Laughing , dus hij kan wel wat steun gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimevr 1 mei 2009 - 9:28

Op de Algemene Leden Vergadering is een spiegelkarper project voor Almere aan de orde gekomen, en het bestuur lijkt positief. Op de eerstvolgende bestuursvergadering zal beslist worden of we de mogelijkheid voor een SKP daadwerkelijk gaan onderzoeken.

Er zal wel een soort projectgroep moeten komen met mensen die zich garant stellen om een bijdrage te leveren bij de voorbereiding (denk aan het verzorgen (ophalen en wegbrengen) van de hulpmiddelen en die ons garanderen om aanwezig zijn bij het uitzetten. Deze mensen dienen zich even via de mail bij ons te melden, zodat we op een later tijdstip een keer bij elkaar kunnen komen om één en ander te bespreken. Zo is dat ook op de ALV afgesproken.

Helaas staat het aantal mailtjes van mensen die hieraan mee willen werken tot op heden op nul. Interesse? Laat het ons even weten. Let wel op: uitzetten gebeurt doorgaans in de winter, en dan is het meestal ontzettend koud en vaak ook heel erg nat, denk hierbij aan regen of sneeuw.

.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom
Gast




Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimeza 2 mei 2009 - 11:03

Hey Jos,

Ik wil graag wat betekenen en Mark zou me nog een mailtje sturen tot op heden nog niets van hem vernomen. Ben zijn 06 kwijt en kan hem dus niet bellen ook. Beetje kou kan ik wel hebben maar eventuele bijeenkomsten lekker aan de waterkant scheelt weer in de vistijd. Als je Mark spreekt vraag even of hij me wil mailen of bellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimeza 2 mei 2009 - 12:07

Ga ik doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Spiegelkarper project   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimedo 7 mei 2009 - 19:05

Hoi Jos,

Ik wil graag mijn diensten beschikbaar stellen aan dit project. Kou, sneeuw of regen maakt mij ook niet uit....ik hoor het wel.

Mvg,
Henk
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimevr 8 mei 2009 - 9:20

Super, Henk. Overigens neemt Marc het stokje over bij de voorbereidingen, eerst maar eens kijken of het allemaal haalbaar en verstandig is. Maar je staat op de lijst, bedankt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimevr 8 mei 2009 - 10:59

Welkom Henk, we gaan kijken wat het gaat worden, aan alle goeie intenties zal het niet liggen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
patrick2
Gast




Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: vrijwilliger   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimeza 16 mei 2009 - 12:41

Ik las op de site van de karpercommissie dat men op zoek was naar vrijwilligerswerk om de karpers uit te zetten ik zou mij daar heel graag voor willen opgeven waar en hoe kan ik dat doen

met vriendelijke groet

patrick van os
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Heerema
Beheerder
Marc Heerema



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimeza 16 mei 2009 - 13:51

Dat kan bij mij ook Patrick, bij deze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimedo 27 aug 2009 - 10:16

Er is even sprake van een kleine tegenslag:

Marc is degene die vanuit de HSV betrokken is, maar Marc is zoals bekend een paar dagen terug opgenomen in het AMC ivm wederom problemen met het hart. In afwachting van wat er precies aan de hand is, en wat de gevolgen zijn, schuiven we dit heel even op de lange baan. Zodra er duidelijkheid is horen jullie meer.

Uitstel betekend zeker geen afstel, maar we moeten even de ontwikkelingen afwachten. Het is niet anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimewo 7 okt 2009 - 15:01

Na een wat onrustige start is de club die een eventueel Spiegelkarper project moet gaan organiseren bij elkaar gekomen, en is er een begin gemaakt met het plan van aanpak. Het uitzetten staat (als alles goed gaat) gepland voor december 2010, en tot die tijd is er nog genoeg te doen. Om gedurende het project de stand van zaken en de genomen stappen te kunnen bekijken kunt u terecht op de website van de KCA.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitimedo 15 okt 2009 - 11:28

De webpagina's van het SKP-Almere zijn helemaal bijgewerkt met foto's, en de eerste officiële brief is ook de deur uit, deze is eveneens te lezen op de site. Je vind de pagina's via de website van de KCA: www.hsvog.nl/kca en dan klikken op 'SKP-Almere'.

Mocht je nog foto's voor ons hebben, stuur ze dan aub even naar ons toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Spiegelkarper project in Almere??? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spiegelkarper project in Almere???   Spiegelkarper project in Almere??? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spiegelkarper project in Almere???
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bijeenkomst SKP project Almere.
» Internationale terugmeld wedstrijd spiegelkarper projecten.
» Nachtvis project lelystad
» Adoptieplan SKP Almere.
» Bootjes in Almere

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: