Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?

Ga naar beneden 
+9
Don Seur
Jeroen Rosier
Jan Sturkenboom
Gert
Marco
Rene Zwaap
Gaby
Kees Degenhart
Jos Holla
13 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimedo 25 jul 2013 - 16:55

Aan alle kanten is men op de hoogte, nu kijken of dat kan samensmelten tot 1 geheel. Ik heb echter bewust geen zitting genomen in die Federatieve karpercommissie en moet nu dus proberen op de achtergrond te blijven Basketball Basketball 

Zal niet meevallen, als ik ergens over begin ....... Laughing Laughing Laughing 
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimema 29 jul 2013 - 18:28

Vond het wel grappig:

BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 14o3cdz

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/bureaucratische_ontsporings_ambtenaar.html#comments en
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3483385/2013/07/29/Hulpagent-levert-politie-juist-meer-werk-op.dhtml
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimema 29 jul 2013 - 18:32

Afgelopen weekend is er nav mijn mail een grote controle in de polder geweest op wildkamperen en dergelijke, op Facebook las ik dat er op de Vaartplas veel PV's zijn uitgedeeld. Ik kwam in datzelfde onderwerp ook nog iets anders leuks tegen: een BOA die vind dat busjes en bestelauto's bij het nachtvissen moet kunnen en die meent dat Den Haag bepaald, en Marco Kraal die zich daarbij aansluit. Lees het vooral even door, echt heel bijzonder .....
 
(NB: reacties die niet ter zake oen heb ik verwijderd)

BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Kesxar
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimema 29 jul 2013 - 22:06

Kijk luisteren doen ze iig dus wel cheers 

Ik zag het ook op FB idd, erg bijzonder.
Nou moet ik zeggen dat ik persoonlijk me er niet echt aan stoor of iemand vanuit een bus/auto etc vist, alleen die tering zooi die sommige achterlaten kan gewoon echt niet No 
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimema 29 jul 2013 - 23:09

Ik zou het mooi vinden als de koppen eens bij elkaar gestoken worden en men afspreekt wat wél en wat niet kan. Persoonlijk zou ik het laten bij een tentje in groene of gedekte kleur en maximaal 3 bij 3 meter. Vervelende vind ik dat ik steeds meer het idee krijg dat men maar wat raak kletst en dat er weinigen zijn die weten hoe één en ander momenteel echt in elkaar steekt.

En we moeten voorkomen dat de boel uit de hand loopt en er een 'nullijn' wordt ingesteld, dan zijn we verder van huis dan we ooit waren Laughing Laughing Laughing 
Terug naar boven Ga naar beneden
Rene Zwaap
Moderator
Rene Zwaap



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimedi 30 jul 2013 - 8:30

Tsja naar Den-Haag verwijzen dat is heel makkelijk als je niet weet hoe de wetgeving
en de A.P.O in elkaar steekt .No 
Kortom die meneer moet een maandje of drie op herhaling , misschien weet die dan waar die over praat Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Martin Kersbergen





BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimewo 31 jul 2013 - 21:49

Het probleem is dat een ieder een eigen idee heeft over 'normaal gedrag'...

Mijn persoonlijke opvatting is dat je alleen voetstappen moet achterlaten, daar zijn voor mij geen regels voor nodig!

Maar stiekem ben ik toch blij dat we in Naarden-Vesting redelijk 'achterhaalde' eisen hebben zoals: geen auto's langs waterkant....geen grondzeil...geen stretcher....dit schrikt hoop camping gasten af....en als er camping gasten komen dan zijn onze Boa's gelukkig heel snel....(al zijn hier de meningen over verdeeld)...

Tegelijkertijd zie je dat er verschillende 'die-hard' karpervissers hier heel creatief mee omgaan....compact, alles in de plu met overwrap....geen rommel...niet opzichtig eten koken....geen 2,5 man tent (niet nodig voor één of twee nachtjes) etc etc....dan zijn de meeste BOA's niet aan het muggeziften....die vinden het wel best dan....

Heel schijnheilig wacht ik zelf tot het donker is...ik heb gewoon geen zin in discussies....dan stukje lopen naar de auto...stoel verwisselen voor stretcher\slaapzak....voorkant erin ritsen.....klaar...scheelt wel dat ik vooral in vroege voorjaar (maart) en najaar-winter (oktober-december) nachtjes pak...ik heb in die seizoenen bij donker nog nooit BOA gezien (ook niet in Flevoland)....




Terug naar boven Ga naar beneden
Wim de Haan

Wim de Haan



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimevr 2 aug 2013 - 19:28

Afgelopen donderdag weer wezen vissen op de vaartplas en geloof het of niet maar de zelfde camper met de daarbij behorende tentjes stonden er nog steeds.
En het wordt nog gekker,ik heb een van deze mensen gesproken(hij was op zoek naar maden en vroeg of ik deze voor hem had) want daarmee wilde ze kleine witvis vangen wat dan weer als aas moest dienen om PALING te vangen.op mijn vraag of ze de paling wilde houden kreeg het antwoord:dat hij niet wist wat zijn ouwe (vader denk ik) er mee wilde.
Controle hadden ze nog niet gehad.
ik weet zeker dat ze er al vanaf maandag staan.
Zeg het maar is dit dan normaal gedrag?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimevr 2 aug 2013 - 23:04

Vanaf zondag ........
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimeza 3 aug 2013 - 11:35

Maar dan rijden de "Heren" gewoon door want stel je voor dat ze een groep aan moeten spreken....Suspect 
Ook zondag heb ik meneer SBB langs zien rijden en je raad het al, gewoon doorrijden?
Het zijn geen karpervissers dus géén makkelijke prooi...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimeza 3 aug 2013 - 12:41

Tja, blijkbaar wordt er alleen op aktiedagen opgetreden. Wel jammer, van mij zouden ze best wat strenger daarop mogen handhaven. Nou weet ik wel dat BOA's allemaal verschillende bevoegdheden hebben, misschien zit daar het probleem?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimeza 3 aug 2013 - 14:57

Ze zijn wel bevoegd om iemand aan te spreken lijk mij toch? hoef je geen boa voor te zijn Razz 
Ik denk als mensen het gevoel krijgen dat ze in de gaten worden gehouden door bv een boa en dan hoeven ze geen eens een bon te schrijven maar gewoon vanuit het feit dat ze worden aangesproken, kijken hoe het gaat etc, dat ze zich heel anders, en hopelijk een stuk netter gaan gedragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim Captein

Tim Captein



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimeza 3 aug 2013 - 19:17

Vanuit mijn functie als " boswachter " spreek ik regelmatig mensen aan op overtredingen die zij op dat moment begaan of van plan zijn om te gaan doen. Vissen waar T niet mag, varen, zwemmen, crossen enz. Ik ben niet bevoegd om te schrijven maar heb tot op heden weinig weerwoord gekregen van mensen. Iemand in functie en groen pakje aan die je op fouten wijst, werk toch meestal wel omdat de meeste heel goed weten dat het niet mag wat ze aan het doen zijn. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimezo 4 aug 2013 - 13:28

Klopt wel wat je zegt, maar het is zo vreemd dat nachtvissen op de Vaartplas niet mag en dat men er gewoon een week kan bivakkeren met een camper terwijl SBB toch regelmatig langsrijdt lijkt mij.

Ze zitten mij overigens niet in de weg hoor, maar ik zou wel voorstander zijn van heldere regels die het nachtvissen veel mogelijkheden geven en dan een stevig toezicht hierop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimezo 4 aug 2013 - 14:10

Maar Jos, bedoel je dat als het nacht vissen meer mogelijkheden krijgt je het niet meer erg vindt als je s nachts wordt gecontroleerd ? Ik persoonlijk vind dat prima. Hoe meer controle Hoe liever, en dan wel iedereen. Geen uitzonderingen of ongelijkheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimezo 4 aug 2013 - 15:07

Liever niet 's nachts nee, 1 of 2x per jaar een actie maar niet doorslaan dan Very Happy Very Happy 
Terug naar boven Ga naar beneden
Don Seur

Don Seur



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimezo 4 aug 2013 - 15:27

Doorslaan is nooit goed... maar wat is dan de norm. Betere handhaving van de afgesproken regels mogelijk op elk tijdstip en overal. Stel, dat gebeurt. Dan moeten we ook accepteren dat het eens s nachts gebeurd (dan heeft het ook zin om op de nachtvispas te controleren). En niet meteen dat opvatten als visser pesten..
Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd.......
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimezo 4 aug 2013 - 16:20

Ik doel vooral op onze faciliteiten: wat mag wel en wat mag niet .......
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimema 5 aug 2013 - 10:27

Jos Holla schreef:
Klopt wel wat je zegt, maar het is zo vreemd dat nachtvissen op de Vaartplas niet mag en dat men er gewoon een week kan bivakkeren met een camper terwijl SBB toch regelmatig langsrijdt lijkt mij.

Ze zitten mij overigens niet in de weg hoor, maar ik zou wel voorstander zijn van heldere regels die het nachtvissen veel mogelijkheden geven en dan een stevig toezicht hierop.


ik sluit me hier wel bij aan gister stond er ook (nog steeds) een camper en die stond er niet net .

ook kwamen er nog mensen vragen of ze er mochten nachtvissen (nut van het boekje?)

Het ergste vind ik dat ze het nu toelaten of niks aan willen doen en als de vissers uit de buurt dalijk in het voor- en najaar er gaan zitten grote kans hebben om wel weggstuurd te worden al dan niet met bon Very Happy 

Dan hoor je zoveel negatief over de boa enz in lelystad...... gisteren bij het bovenwater wezen kijken
2 auto's waar polen in sliepen
1 stukje gras met een tent met heeel veel zooi eromheen Shocked 
1 stukje gras met heeeeeeel veellll zooi eromheen en wat mensen in slaapzakken op de grond Shocked 

waar blijft de controle ???? of moet dat weer in het voor-en najaar als we de plaatselijke vissers weer kunnen pesten?


Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimema 5 aug 2013 - 10:31

Het lijkt wel of de BOA hype een beetje over is ......... vakantietijd misschien.

Wel jammer, zoals bekend ben ik nogal tegen dat geneuzel over de boekjes en andere onzinzaken maar al het andere kan je niet hard genoeg aanpakken volgens mij. Ik zal eens vragen of ze niet een meldpunt kunnen instellen.


Update: mail verstuurd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeroen Rosier

Jeroen Rosier



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimema 5 aug 2013 - 19:15

Jos Holla schreef:
Het lijkt wel of de BOA hype een beetje over is ......... vakantietijd misschien.

Wel jammer, zoals bekend ben ik nogal tegen dat geneuzel over de boekjes en andere onzinzaken maar al het andere kan je niet hard genoeg aanpakken volgens mij. Ik zal eens vragen of ze niet een meldpunt kunnen instellen.


Update: mail verstuurd.

Ben benieuwd wat eruit komt, op deze manier schiet het iig niet op met die rotzooi...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jos Holla
Beheerder
Jos Holla



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimewo 7 aug 2013 - 8:00

Die camper op de Vaartplas is weg ........
Terug naar boven Ga naar beneden
Marco

Marco



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimewo 7 aug 2013 - 8:42

nou al Very Happy 
Terug naar boven Ga naar beneden
Gaby
Moderator
Gaby



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimewo 7 aug 2013 - 9:41

cheers cheers 
Terug naar boven Ga naar beneden
Hans de Jong

Hans de Jong



BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitimewo 7 aug 2013 - 21:12

Marco schreef:
nou al Very Happy 


lol! lol! lol! lol! 
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?   BOA's in Flevoland: hype of noodzaak? - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
BOA's in Flevoland: hype of noodzaak?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nachtvissen in Flevoland.
» Natuurgebieden in Flevoland.
» SKP Zuidelijk Flevoland.
» Gebruik van een vistentje in Flevoland.
» Controle.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: KCA archief :: Vergunning info en informatieve onderwerpen.-
Ga naar: